tisdag 15 mars 2011

Min kaprifol

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Åhh, nostalgitrippar...lyssnar på youtube och försöker hitta alla gamla låtar som jag gillade som liten,
tyvärr så finns inte alla, men det jag hittar är riktiga gudkorn.

ett exempel är Gåsen Joakim av Edvard Persson som jag faktiskt lyckades hitta!!

andra låtar kan jag bara fragment av texten
till exempel " jag äger blott min hatt mina kläder och min sång" eller
"sonen min Linus, han är liten och så kär, han leker och han lär /../han är till sån fröjd"

En låt kan jag både låt titel och grupp på men den finns inte på Youtube "små bruna skor" av smens baglomma, men gud vad det är nostalgi. som när vi en gång skulle till ven och så fick vi i läxa att lära oss första versen till flicka från Backafall, kan fortfarande versen och nu hittade jag låten på Youtube *lycka*

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

tisdag 8 mars 2011

Mina krokusar

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Projekt uppdatering!


Mina Marmelucker till reenaktment
  • ska sys i midjan och vid knäna så ska jag även göra ett midjesnöre till dem så är de färdiga!
 Mina Dire Avengers (DA)
  • Arbetar på att ta fram en vapenfärg som jag sedan ska använda på alla figurer (i princip) och det står mellan bleached bone som sedan blir high lightat med vitt eller dheneb stone  (färg på burken så kan vara lite fel) som även det blir high lightat med vitt. sen så funderar jag på om kammen på hjälmen ska vara röd eller blå och i så fall vilken nyans... just nu är den ena blood red och den andra ice blue. rustningen ska vara midnattsblå och hjälmen vit.
Har stickat färdigt lindas handledsvärmare och har nu bara fredriks handledsvärmare och mina vantar kvar att sticka MEN en sticka har brutits så måste inhandla nya stickor.

Mitt och RoS banner
  • Alla kantlinjer är klara samt hjorten. har bara Yggdrasil och Hugin/ Mugin kvar. 
Jag hittade en kryddhylla på åhlens som RoS sedan köpte så nu är hobbyhyllan i ordning *lycklig*
Äntligen ett lyckat sorterings och städprojekt.

har bestämt mig för att inte påbörja några nya hobbyprojekt tills de flesta av de jag redan har är färdiga, får bara lista dem och sedan bocka av dem efter hand.
  • Måla eldars, Se till att jag har en användbar arme som jag trivs med
  • sy ärmarna till min röda ullklänning
  • kolla och sy/ordna  färdigt mina underkläningar (2)
  • baneret helt klart
  • sticka upp det som jag har planerat
  • kolla vilka övriga ofärdiga hobbyprojekt som finns
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

tisdag 1 mars 2011

Min Maskros

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.


Idag tänkte jag tvätta osv men tvättstugan var upptagen så då tänkte jag sortera lite bland alla handdukar och dukar jag har....Ett svårt jobb då mycket är arvegods från olika släktingar, men även sådana klenoder som morfars mor har gjort! jag har sådana dukar min farmor har gjort också vidare. Dessa vill jag inte slänga. har en duk med E.M broderat på så ska kolla upp vem som kan ha vävt och broderat den.
Hittade en massa smådukar som jag tyvärr inte använder men funderade att göra ett lapptäcke av, då får alla se hur vackra dukarna är och jag får användning av dem. Nackdelen är att de är alla i olika färger och vissa har fläckar på sig, så jag funderar på att tvätta dem och sedan bleka dem så de blir vita som snöflingor. Har 14 små och två större som jag hade tänkt använda.









(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan