tisdag 5 juli 2011

mina gröna ängar

hade vårstädning häromdagen och slängde en hel del tyg. sådant jag aldrig kommer använda och liknande.
kändes riktigt skönt att rensa ut. blev även färdig med en axelrems väska i knall ornage-gul nyans och på den har jag broderat runor i grönt. det blev så snyggt att jag kommer använda den vid andra tillfällen än bara vikinga-tillfällen.ska bara komma på en bra och snygg lås mekanism sen är den i princip klar. men den är snygg som den är nu och den går att använda.

knäet blir bättre och bättre men i dag vill det inte alls. har "låst" sig och är segt som kåda. men då bllir det kanske bättre i morgon!

onsdag 29 juni 2011

Där var en doft av trädgårdsgång

Är så himla glad jag kan gå! knäet har fortfarande humör och humor men jag kan gå. det känns så befriande!
är dock ändå lite nere. Det blir inget foteviken i år, då min älskade RoS tappade lusten efter alla lögnerna som cirkulerade efter förra. så vi kommer vara på ett konvent i halmstad i stället.
Pojkvännen har börjat med ett nytt spel som heter Warmachine och han har hållit på med det i ett par veckor och det är kul för mig med men nu efter 3-4 veckor och pratet bara har handlat om det spelet. Bläää. hade viljat slippa det för bara en helg.
dags att städa här igen... Känns som det är jag som städar och RoS stökar ner. jag vet dock att jag är lika duktig på att stöka till det som han.
Men det är bara att le då det är ett sätt att göra världen trevligare på

 

torsdag 16 juni 2011

Min Lind

häromdagen var jag och Fredrik ute med två hundar, han på rollerblades och jag på cykel. efter ett tag känner fredrik att han inte orkar bromsa så mycket då rollerbladsen är små, då tar jag den hunden fredrik hade och övar att cykla med den, för den behövde dränera sin energi. detta gick riktigt bra, så pass att vi beslutar att jag ska ta denna hunden och fredrik ska ha den andra. men den lyckliga historien frå snabbt sitt slut! hunden (en tonårshund med massa hittepå fobier) blir rädd och tvärnitar, jag bromsar med både hand och fotbroms och gör en snygg volt (10 poäng minst) och landar på marken. hunden blir mer rädd och bilen som kom bakom stannar för att hjälpa. hunden blir rädd för de som försöker hjälpa så fredrik få ta hunden. ligger och har ont i knäet men jag känner att jag inte vill stoppa upp trafiken (så skadad är jag ju inte) så jag försöker hasa mig på baken där ifrån. detta går mindre bra och försöker därför ställa mig upp. dum ide. knäet smäller till och jag bara faller ihop i ett vrål av smärta.  ambulansen blir ringd och får komma och hämta mig. Ambulanskillarna är supersnälla och låter bli att klippa sönder mina byxor(bönar och ber) jag får i stället lirka av dem( har man inte så många byxor så får vara rädd om de har) när jag väl är i ambulansen hamnar jag i chock när ambulanskillen vill ge mig en kanyl. blir livrädd och funderar på att hoppa upp och springa där ifrån trots mitt onda knä. ambulanskillen lugnar mig och säger att det behövs inte just nu och förhandlar med mig i mitt paniktillstånd om att få sätta en embla (ett plåster med bedövningssalva i) i armvecket. detta är okej, men tycker fortfarande att det var obehagligt. kommer till Uddevalla sjukhus där jag får ett fantastiskt sjukhustema. blir röntgad sedan så dränerar min supertrevliga doktor och de underbara undersköterskorna mitt knä. min underbara svärmor kom dit med en varm tröja, en kjol och en mumsig banan.Fick åka hem på kryckor och smärtstillande men nu ett par dagar efteråt känns det mycket bättre!

torsdag 14 april 2011

Min Citronmeliss

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Wow, jag älskar när livet är fullt ös medvetslös!
Jag hjäpte christel att flytta i söndags vilket var tungt men helt underbart! i måndags träffade jag Roni, Erika,Oggy, och Bojan på chalmers, sedan for jag till borås och hade superkul med linda.

Sen gick vi på skolans spelkväll och det var helhärligt att träffa alla igen. jag fick och delade ut många kramar. Roligast var nog när tomas kom in och lyser upp som en sol, kramar om mig och lyfter mig i samma veva från golvet. trodde att han skulle brytas på mitten. fick spelat battlestar galacitca, blev cylon och jag och mmaria vinner! GIRLPOWER! hahahaha.
satt uppe till två på kvällen sedan och pratade med min gudinna, du är bäst gumman. dagen där på blev det mer snack för att sedan fara in till gbg och hjälpa christel tappetsera.  blev vrålsnyggt.. var superkul att kladda med tapetklister.

i dag är det torsdag och jag vet inte var onsdagen for i väg. men i dag är det lokalen samt att jag ska handla kläder med RoS mormor. gud vilken krutdam hon är, blir jag hälften så energisk när jag blir i hennes ålder blir jag glad.


fick veta av mamma i går att morfar och darty ska sälja sitt underbara hus mitt ute i ingenstans och flytta in till stan. det är lite sorgligt i och med att det är morfars barndomshem och jag har underbara minnnen där i från men ingen vill bo där. morfar och darty är för gamla för att ta hand om ett hus, en gäststuga och en snickeboa.

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

fredag 8 april 2011

Min Vassvipa

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Igår fick jag känna mig användbar och det har jag inte gjort på länge, jag och Peter fixade extra hyllplan till lagus hyllor men vi fick hjälp att tömma hyllorna samt sätta allt ordentligt . Det har blivit så snyggt.

RoS rum känns hopplöst, städar och donar men det känns som det inte är till någon nytta, dammet frodas hur mycket jag än dammtorkar och damsuger. Känns så hopplöst.så dammit grått. ska fortsätta det eviga kriget i dag.

En väldigt nära vän tycker jag ska börja med space marins och helt enkelt lägga ner mina eldar då jag inte är tillräkligt bra speltekniskt för att hantera dem. jag älskar min eldar men space marins är betydligt enklare. dock är de vrål fula... om jag ska köpa space marins så måste jag sälja mina eldars eftersom det finns inte plats till bägge.men vet inte om jag är redo för det.

Jag har en brutal högljud hickning, brukar hicka en gång väldigt högt sen så är det över oftast. detta är inget jag kan hjälpa, inget jag vet hur man kan undvika eller få bort. har funderat på att gå till doktorn och få det kollat men jag kan inte hicka på beställning så *suckar* vet inte hur jag ska göra. just nu känns det ännu värre då en vän har börjat slå på mig varje gång jag hickar i hans närhet för att på så sätt få mig att sluta hicka... gör att allt bara känns mer hopplöst.

Saknar någon att prata om fåglar eller om någon av minna andra hobbys med. Min älskade läser mest figurkodexar och jag har inte hittat någon annan än Bosse att diskutera böcker och författare.
RoS har tappat intresset för historiskt återskapande, jag har mitt intresse kvar men jag orkar inte vårda det ordentligt då jag inte har någon att dela det med. jag har ingen i närheten som ser skillnad på en Sparv papegoja och en Blåvinge Parakit. Jag gillar att ta promenader och diskutera hundar med Fredrik, men det känns som jag har tappat bort bitar av mig själv.

livet känns hopplöst och grått och jag undrar vem är jag?

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

tisdag 15 mars 2011

Min kaprifol

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Åhh, nostalgitrippar...lyssnar på youtube och försöker hitta alla gamla låtar som jag gillade som liten,
tyvärr så finns inte alla, men det jag hittar är riktiga gudkorn.

ett exempel är Gåsen Joakim av Edvard Persson som jag faktiskt lyckades hitta!!

andra låtar kan jag bara fragment av texten
till exempel " jag äger blott min hatt mina kläder och min sång" eller
"sonen min Linus, han är liten och så kär, han leker och han lär /../han är till sån fröjd"

En låt kan jag både låt titel och grupp på men den finns inte på Youtube "små bruna skor" av smens baglomma, men gud vad det är nostalgi. som när vi en gång skulle till ven och så fick vi i läxa att lära oss första versen till flicka från Backafall, kan fortfarande versen och nu hittade jag låten på Youtube *lycka*

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

tisdag 8 mars 2011

Mina krokusar

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Projekt uppdatering!


Mina Marmelucker till reenaktment
  • ska sys i midjan och vid knäna så ska jag även göra ett midjesnöre till dem så är de färdiga!
 Mina Dire Avengers (DA)
  • Arbetar på att ta fram en vapenfärg som jag sedan ska använda på alla figurer (i princip) och det står mellan bleached bone som sedan blir high lightat med vitt eller dheneb stone  (färg på burken så kan vara lite fel) som även det blir high lightat med vitt. sen så funderar jag på om kammen på hjälmen ska vara röd eller blå och i så fall vilken nyans... just nu är den ena blood red och den andra ice blue. rustningen ska vara midnattsblå och hjälmen vit.
Har stickat färdigt lindas handledsvärmare och har nu bara fredriks handledsvärmare och mina vantar kvar att sticka MEN en sticka har brutits så måste inhandla nya stickor.

Mitt och RoS banner
  • Alla kantlinjer är klara samt hjorten. har bara Yggdrasil och Hugin/ Mugin kvar. 
Jag hittade en kryddhylla på åhlens som RoS sedan köpte så nu är hobbyhyllan i ordning *lycklig*
Äntligen ett lyckat sorterings och städprojekt.

har bestämt mig för att inte påbörja några nya hobbyprojekt tills de flesta av de jag redan har är färdiga, får bara lista dem och sedan bocka av dem efter hand.
  • Måla eldars, Se till att jag har en användbar arme som jag trivs med
  • sy ärmarna till min röda ullklänning
  • kolla och sy/ordna  färdigt mina underkläningar (2)
  • baneret helt klart
  • sticka upp det som jag har planerat
  • kolla vilka övriga ofärdiga hobbyprojekt som finns
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

tisdag 1 mars 2011

Min Maskros

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.


Idag tänkte jag tvätta osv men tvättstugan var upptagen så då tänkte jag sortera lite bland alla handdukar och dukar jag har....Ett svårt jobb då mycket är arvegods från olika släktingar, men även sådana klenoder som morfars mor har gjort! jag har sådana dukar min farmor har gjort också vidare. Dessa vill jag inte slänga. har en duk med E.M broderat på så ska kolla upp vem som kan ha vävt och broderat den.
Hittade en massa smådukar som jag tyvärr inte använder men funderade att göra ett lapptäcke av, då får alla se hur vackra dukarna är och jag får användning av dem. Nackdelen är att de är alla i olika färger och vissa har fläckar på sig, så jag funderar på att tvätta dem och sedan bleka dem så de blir vita som snöflingor. Har 14 små och två större som jag hade tänkt använda.









(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

måndag 28 februari 2011

Min Snödroppe

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Måndag igen....helgen går alldeles för fort......
Tur att man har ett helt underbart jobb!

Imorgon är det mitt första möte med sverok väst, ska bli intrssant men måste se till att jag kommer hem i rimlig tid. Idag var det dock spel på skolan och vi spelade battlestar Galactica jag, Mikael, Peter, Calvin, och Maria.
cylonerna vann... jag var inte cylon....

till helgen kanske det blir vampire, ska bli riktigt kul så i fall.
eller så får jag planera något riktigt galet, tyvärr så var det en intressant fest med temat inga jeans och där skulle finnas roliga vuxen rum... men blev inte så... men men nästa gång.

Tankarna flyger i 200 km i tim i huvudet på mig, varför kan de aldrig ta det lugnt?

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

måndag 21 februari 2011

Min gula ensama ros

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.


Det var årsmöte på två ställen i helgen, ett för Lagus och ett för Sverok väst.
Gick på Lagus årsmöte då jag var valberedare där, Mitt förslag gick nästan helt igenom så jag är glad! det blev bara en valberedare i stället för två men det kommer bli superbra ändå.
efter mötet blev jag väldigt populär och fick en massa Sms, jag hade blivit vald som Ledamot för Sverok väst, vilken otrolig ära.Dock så vet jag vilka problem som har varit inom Sverok väst, så jag ska vara försiktig och inte ta på mig mer än vad jag vill för det lovade jag RoS. Han hade svårt att vara glad för min skull och sa att om tre kvartal då skulle han försöka vara lycklig för min skull för då kommer min tid som ledamot snart vara slut (så vidare jag inte väljer att vara med ett år till) jag fick ett par sms där det gick att läsa grattis sen hade jag några personer som beklagade sorgen.

Efter Lagus mötet spelade vi Arkam horror och det var jättekul! Vi vann efter jag stängde den sista portalen, och jag har för mig att RoS blev most honorble citizen eller något sådant där.

På söndagen började jakten på en dusch draperi stång och allt jag säger om det är USH.
Jag är definitivt inte en person som gillar att flänga runt i affärer och absolut inte IKEA.
När vi kom hem sedan så la jag mig på en säng och slocknade.



(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

tisdag 15 februari 2011

Min förgätmigej

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

kom ihåg:

  • bordgame geek
  • spel i fokus
  • wizzard games
  • mentol (lösliga småbitar att andas in, bra mot förkyldning)

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

Mitt Björkpollen

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.


Fick lite snuva härondagen som nu har brutit ut, så näsan rinner. jag har dock tur jag fick en lätt liten snuva.
Trillade i går (en 6 poängs vurpa) och har ont i ena axlen så in i bomben..... men det kommer gå över, jag bröt inge ben så jag är lycklig.
Spelade Battlestar Galactica i går Med Linda, Fabian, Jonathan och Martin. Jag och Jonathan blev Cyloner men Mänskligheten hade turen på sin sida. Jag spelade för ovanlighetens skull Starbuck, kändes konstigt men det funkade. Får testa henne flera gånger, Gärna som Människa. hade även kunnat tänka mig att spela Boomer men hon har två brutala nackdelar
Ett: tre trovärdighetskort (normala är två)
Två: hon hamnar i fängelse i Sleeper fasen.
Så jag får tänka lite mer på det, hade varit intressant att modifiera hennes nackdelar till tre trovärdighetskort och sjukstugan, då ingen kommer förmodligen exa någon med tre trovärdighetskort så vidare inte alla cyloner är i spel.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

måndag 14 februari 2011

Mina Svarta Rosor

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.


MORD åt idioter. Idag var tredje gången på väldigt kort tid som jag fick höra/förfrågan om jag är gravid.
det började med att en granne hade sagt att jag definitivt var gravid, så RoS föräldrar frågade lite försiktigt om så var fallet. Detta missförståndet kan ha uppkommit då jag har hållt i grannens barnbarn och gullat med. men misstag kan ju alla göra.....
Sen när vi skulle ha en trevlig påskmiddag och då får jag en rak fråga av RoS mormor om "är du gravid?" jag blev chockad då jag precis hade gått ner i vikt....kändes helt underbart.
Och nu på alla hjärtans dag får jag ett e-brev  med frågan "ska jag bli morfar".

Visst jag vill ha barn innan jag fyllt 30 eller runt då men jag vill INTE höra att jag är gravid nu de är rent ut sagt ofint att påstå om personen inte är höggravid/håller på att föda.
kommer ihåg när jag var 14-16 år och min pappa lurade i min mamma att jag var gravid, så min lillebror när han kom den helgen kollade på min mage väldigt ordentligt.
*MORR*

Om jag någonsin blir gravid kommer ni få veta detta men tills dess vill jag inte höra ett ord om det.



(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

söndag 13 februari 2011

Min Tulpan

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Igår var så himla superhärligt! Jag hade på mig en svart kjol, svartlätt genomskinlig tröja och korsetten så jag tyckte jag var snygg. Först var jag och RoS och såg Chalmers Barock ensambel uppträda och det var helt makalöst, jag saknar ord för hur bra det var! Det var supermysigt!Redan i kön byggdes stämningen upp och där var en kille med kamera som gick runt och fotade folk och han fotade mig vilket kändes som en tyst komplimang. Sen när vi kommer in och föreställningen börjar så håller jag på att tappa hakan!
Får köpa DvD sedan när den kommer ut för detta var något i särklass. Jätte duktiga musiker och en intressant föreställning. De slog sönder en toalett som Grand final. Stämningen var fantastisk nästan magisk och de "dödade" saxofonisten på scenen, sen hölls det en mordutredning allt till underbar musik.Även de tre musketörerna var på plats och viftade med svärd. Wow vilken föreställning, Jag hoppas att vi går på flera av Chalmers elevernas uppträdande.

Efter detta hämtade vi upp Piggelin på stationen, och slängde i oss lite mat för vi skulle till Win- Win och se Loke. När vi stod i den lilla kön för att komma in gick en man förbi och sa "snyggt dekotage" och tittade menande på min korsett/mina bröst. Gillade denna ovanliga men ändå vackra komplimang! *ler*
V kom dit där en timme för tidigt och fick se en annan artist uppträda, detta var inte helt i min smak så jag och RoS smet i väg till Martinshop för att handla ett par handbojor....
Dock så hade de bara fjollig-fjönt varianten inne (med fluff och mes-spärr) fluffet kan jag leva med (det går att ta bort) men fjönt-spärr, GLÖM DET! Ska jag vara fastlåst ska det vara ordentligt och utan möjlighet att rymma. (jag har väldigt smidiga handleder) men de skulle få in så kallade polishandbojor så jag hoppas och tror att de är bättre, annars blir jag väldigt ledsen.
Sen när vi kom tillbaka på Win -Win så fick vi berätta lösenordet *tihi* och satte oss sedan med piggelin, Christel och Jerry. Det var en supertrevlig kväll och när loke kom upp på scenen så höjdes stämningen och han var enastående! Jag sjöng med i vissa låtar, andra grät jag till och de andra bara njöt jag av. Han hade några nya låtar som var helt underbara och jag tycker riktigt synd om de som missade hans uppträdande för han var otrolig. Efter uppträdandet så kom det fram en riktigt söt tjej och frågade om hon fick ta kort på mina bröst.blev lite allmänt förvånad men okej för min del, kändes som en till bekräftelse på att min klädsel var lyckad.
Nu dagen efter har varit lugn, tittat färdigt på första säsongen av Battlestar Galactica samt att vi såg färdigt Hogfather som är skriven av Terry Pratchett. Har läst en bok av han men det var inte min stil, därför känndes det extra bra och lite konstigt att jag verkligen diggar han i filmformat. Ungefär som Sagan om Ringen, också en bok jag hade svårt för att läsa men när jag hörde den som ljudbok älskade jag den!
Nu är det tid att sova, så God natt alla underbara människor.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

fredag 11 februari 2011

Min Nyponros

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

RoS  har planerat en överaskning som vi ska på i morgon, ser fram i mot detta, ska ha på mig min korsett, svart kjol och något över axlarna.
sen efter detta ska vi höra på loke ska bli superkul!
I går var det spel i lokalen och det var kul, umgås och spela lite även om det inte gick så bra för mig. men sällskapet är viktigast. Det var helt underbart att få krama om alla vännerna som man saknat.


Min pappa mailade mig och ville att jag skulle höra av mig, vet inte om jag vill eftersom han tillhör den skaran av lögnare/lögnerskor, ryktesspridare och diverse jobbiga och irriterande människor som jag inte vill prata eller umgås med. Nackdelen är att jag har vissa av mina saker kvar hos han så det blir väl att hålla god min tills vidare. Han har i alla fall inte mitt nummer utan bara min mail och min adress men när jag flyttar kommer min adress vara hemlig och bara ges ut till de jag litar på, jag har fått nog av idioter.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

onsdag 2 februari 2011

Min Korkek

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Nu kommer det bli lite huller om buller men hoppas ni hänger med ändå!
jag vann den vampire matchen jag spelade (robert satt och hjälpte mig lite samt att jag hade en bra lek)
Min ring är äntligen färdig! dock så är den fortfarande ömtålig så den får bara användas till finare tillfällen.
Min replika av silverringen med två stenar är färdig och jag älskar den! den sitter så skönt på fingret.
Sen har jag haft Fredrik som gäst här och det har varit superkul!


Igår hade jag gäster här och vi spelade lite stone age och det var helt underbart trevligt.


kollade lite på mitt Favoritspel Battlestar galactica och upptäckte att det har kommit ut en ny expantion...
hoppas jag får chans att testa den.

TUSEN tack till Stephan  som testade komentarsfunktionen! du är bäst!

Har tänkt över något som jag läste för länge sedan "Älska, Glömma och förlåta, det är livets stora gåta."
Livet för med sig många trevliga människor men man kan inte tycka om alla, jag behöver inte bry mig om alla
jobbiga människor som irriterar mig på allmäna ställen för det är en del av vardagen. men jag borde finna i mitt hjärta förlåtelse och försoning för de som ändå ska vara mig nära (släkt). Men såren i hjärtat är ännu ömma och jag kan inte än men jag arbetar på det för att bli den typ av människa jag vill bli, en bättre människa mot mina medmänniskor.Sen är ju frågan om man ska förlåta allt, eller helt enkelt bara gå vidare med livet och bära på de själsliga såren.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

torsdag 27 januari 2011

Min Enbärsbuske

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Var hos tandläkaren i går.....Min onda tand blev inte borttagen utan blev pencillin kur samt specialmunskölj och en extra mini tandborste för att komma åt där bak. Men jag hade tur jag fick två olika rabatter på 300 kr var på grund av att jag har så fina tänder samt super bra tandläkarpersonal så jag är helnöjd även om det fortfarande känns lite i tanden.
I morgon ska jag spela vampire med vänner och ser framimot detta,  kommer bli en lång och trevlig kväll.

Jag och RoS letar Lägenheter för fullt nu, vi ska flytta ihop när vi hittar en lägenhet. Det är dock väldigt svårt att hitta lägenheter men håller tummarna.

Nu har jag äntligen hittat inställningarna så att alla som vill kan lägga komentarer i bloggen! tog bara en evighet men framsteg! Så skriv gärna ner en tanke eller två så det blir testat.

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

onsdag 26 januari 2011

Mitt Lejongap

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Var ett tag sedan jag skrev men livet blir inte alltid som man tänker sig, men det kan bli bra ändå.
Fick hämtat ut min silverring hos guldsmeden och är jättenöjd, nu väntar jag bara på beskedet om ringen i guld.
Har problem med en visdomstand (måste blivit gammal och vis i ett nafs) käken gör ont, är jobbigt att gapa och tugga har ev lite feber så den ska ut den tanden.
Snart ska jag anordna en spelkväll eller liknande och bjuda upp Rickard och Jonas jag saknar dem bägge.

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

tisdag 11 januari 2011

Min Förgätmigej

Den här bloggen kommer vara fyld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

helgen var underbar, jag och RoS var och bowlade, jag träffade mest rännan men det var roligt ändå!
fick lämnat in den gamla guldringen för lagning och ska hämta ut den på fredag! gud vad jag längtar.

sedan på söndagen var jag , RoS och Fredrik på vattenpalatset i Vänersborg och plaskade runt. det var så fint där! där var ett fräckt utomhusbad och en vatten pist som var hel härlig.



(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

torsdag 6 januari 2011

Min Ringblomma

Den här bloggen kommer vara fyld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

har lyckats vara klantig igen, för ett tagsedan så tappade jag bort en tunn ring (tror silver) med två stenar på,
en genomskinlig och en mörk blå. om ni vet var jag kan få tag på något liknande så säg till för jag gillade den ringen mycket.


kom på att jag har en liten söt guldring hemma, den har fina dekorationer på utsidan samt en fyrkantig sten som är lite rosa.där står något på insidan men kan inte tyda det då det är skrivstil. Dock har den råkat ut för någon form av olycka så jag får ta den till en guldsmed för att rätta till den.jag har för mig att mamma har sagt att det är en förlovnings/vigselring.


I morgon ska jag skaffa en ny mobil då min gamla inte gillar mig längre.... lite synd då jag gillar den skarpt.
ska passa på att kolla vad det skulle kosta att fixa ringen.


(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

måndag 3 januari 2011

Min Klöver

Den här bloggen kommer vara fyld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.


Jul hos Mamma var fantastiskt, vi hade julklappsutdelning den 26:de (samma dag som vi kom dit)
och allmänt myste. Spiken blev superglad hade ju en väska med mackor, köttbullar, skinka och så vidare...
han blev superglad när han fick provsmaka köttbullarna. sen skulle han ju ner med huvudet och kolla så jag inte hade glömt en smula. jag, RoS och lillebrosan tog sedan en promenade med spiken, det var härligt.
dagen där på var det fullt ös medvetslös, jag, mamma och robert skulle till kristianstad för att byta julklappar (lite storlekar som var fel) och sen bar det av mot Ekohallen (nu mera omdöpt till eko) för att hitta en pulka. sen in i sölvesborg och vimsa runt.blev tvungen att panikköpa en Bh då min gamla inte pallade trycket mera (5 år och VÄL använd) sedan hem där jag däckade i roberts knä... Sedan kom rickard och vi åt lite mat. sen gick vi hem och hälsade på jonas. vi spelade någon forma av dryckesroulett sen gick jag och robert hem med spiken för att sedan möta mina bröder på black and white. (helt fantastisk mat)

dagen där på bar det i väg ut i pulkabacken (till och med Spiken provade att åka pulka) det var superkul.

nästa dag bar det av hemåt, vi stannade till och hälsade på  Morfar och Darty först och bar in lite ved till dem. de hade varit sjuka hela julen. Stackare.

sedan firade vi jul hos Ti detta var jätteskoj, tyvärr var Peter och Maria sjuka och Tobias och johan kunde inte komma men det var superkul! bättre nyårsafton får man leta efter!

I går så var jag och RoS och såg megamind, helkul! sedan skulle jag hem till mig för jag skulle skriva tenta i dag. kommer till rececentrum och INGA bussar går mot sjukhuset... okej tänker jag då tar jag mig till busstorget... kommer till busstorget inga bussar till sjukhuset så jag får fint promenera. det är svinkallt men det går ändå. kommerhem och ska öppna den inbrottsäkra dörren och upptäcker inga nycklar... de ligger hemma hos min pojkvän. mobilen är död och min rumpa är is. ringen i porttelefonen till grannarna men ingen svarar.....börjar gå mot bussarna vid sjukhuset (tänker måste ta mig till gbg där det är varmt.) stöter på en polisbil och frågar dem efter en mynttelefon så jag kan ringa till RoS eftersom han förmodligen är orolig. de skickar mig till akutintaget. där får jag träffa supersnälla sjuksköterskor! får tag på en telefon och ringer.  min underbara Riddare kommer hem till mig med nycklarna (en biltur på 1 ½ timme) och kramar om mig. Gud vad jag älskar han.
 

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)