tisdag 5 juli 2011

mina gröna ängar

hade vårstädning häromdagen och slängde en hel del tyg. sådant jag aldrig kommer använda och liknande.
kändes riktigt skönt att rensa ut. blev även färdig med en axelrems väska i knall ornage-gul nyans och på den har jag broderat runor i grönt. det blev så snyggt att jag kommer använda den vid andra tillfällen än bara vikinga-tillfällen.ska bara komma på en bra och snygg lås mekanism sen är den i princip klar. men den är snygg som den är nu och den går att använda.

knäet blir bättre och bättre men i dag vill det inte alls. har "låst" sig och är segt som kåda. men då bllir det kanske bättre i morgon!

onsdag 29 juni 2011

Där var en doft av trädgårdsgång

Är så himla glad jag kan gå! knäet har fortfarande humör och humor men jag kan gå. det känns så befriande!
är dock ändå lite nere. Det blir inget foteviken i år, då min älskade RoS tappade lusten efter alla lögnerna som cirkulerade efter förra. så vi kommer vara på ett konvent i halmstad i stället.
Pojkvännen har börjat med ett nytt spel som heter Warmachine och han har hållit på med det i ett par veckor och det är kul för mig med men nu efter 3-4 veckor och pratet bara har handlat om det spelet. Bläää. hade viljat slippa det för bara en helg.
dags att städa här igen... Känns som det är jag som städar och RoS stökar ner. jag vet dock att jag är lika duktig på att stöka till det som han.
Men det är bara att le då det är ett sätt att göra världen trevligare på

 

torsdag 16 juni 2011

Min Lind

häromdagen var jag och Fredrik ute med två hundar, han på rollerblades och jag på cykel. efter ett tag känner fredrik att han inte orkar bromsa så mycket då rollerbladsen är små, då tar jag den hunden fredrik hade och övar att cykla med den, för den behövde dränera sin energi. detta gick riktigt bra, så pass att vi beslutar att jag ska ta denna hunden och fredrik ska ha den andra. men den lyckliga historien frå snabbt sitt slut! hunden (en tonårshund med massa hittepå fobier) blir rädd och tvärnitar, jag bromsar med både hand och fotbroms och gör en snygg volt (10 poäng minst) och landar på marken. hunden blir mer rädd och bilen som kom bakom stannar för att hjälpa. hunden blir rädd för de som försöker hjälpa så fredrik få ta hunden. ligger och har ont i knäet men jag känner att jag inte vill stoppa upp trafiken (så skadad är jag ju inte) så jag försöker hasa mig på baken där ifrån. detta går mindre bra och försöker därför ställa mig upp. dum ide. knäet smäller till och jag bara faller ihop i ett vrål av smärta.  ambulansen blir ringd och får komma och hämta mig. Ambulanskillarna är supersnälla och låter bli att klippa sönder mina byxor(bönar och ber) jag får i stället lirka av dem( har man inte så många byxor så får vara rädd om de har) när jag väl är i ambulansen hamnar jag i chock när ambulanskillen vill ge mig en kanyl. blir livrädd och funderar på att hoppa upp och springa där ifrån trots mitt onda knä. ambulanskillen lugnar mig och säger att det behövs inte just nu och förhandlar med mig i mitt paniktillstånd om att få sätta en embla (ett plåster med bedövningssalva i) i armvecket. detta är okej, men tycker fortfarande att det var obehagligt. kommer till Uddevalla sjukhus där jag får ett fantastiskt sjukhustema. blir röntgad sedan så dränerar min supertrevliga doktor och de underbara undersköterskorna mitt knä. min underbara svärmor kom dit med en varm tröja, en kjol och en mumsig banan.Fick åka hem på kryckor och smärtstillande men nu ett par dagar efteråt känns det mycket bättre!

torsdag 14 april 2011

Min Citronmeliss

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Wow, jag älskar när livet är fullt ös medvetslös!
Jag hjäpte christel att flytta i söndags vilket var tungt men helt underbart! i måndags träffade jag Roni, Erika,Oggy, och Bojan på chalmers, sedan for jag till borås och hade superkul med linda.

Sen gick vi på skolans spelkväll och det var helhärligt att träffa alla igen. jag fick och delade ut många kramar. Roligast var nog när tomas kom in och lyser upp som en sol, kramar om mig och lyfter mig i samma veva från golvet. trodde att han skulle brytas på mitten. fick spelat battlestar galacitca, blev cylon och jag och mmaria vinner! GIRLPOWER! hahahaha.
satt uppe till två på kvällen sedan och pratade med min gudinna, du är bäst gumman. dagen där på blev det mer snack för att sedan fara in till gbg och hjälpa christel tappetsera.  blev vrålsnyggt.. var superkul att kladda med tapetklister.

i dag är det torsdag och jag vet inte var onsdagen for i väg. men i dag är det lokalen samt att jag ska handla kläder med RoS mormor. gud vilken krutdam hon är, blir jag hälften så energisk när jag blir i hennes ålder blir jag glad.


fick veta av mamma i går att morfar och darty ska sälja sitt underbara hus mitt ute i ingenstans och flytta in till stan. det är lite sorgligt i och med att det är morfars barndomshem och jag har underbara minnnen där i från men ingen vill bo där. morfar och darty är för gamla för att ta hand om ett hus, en gäststuga och en snickeboa.

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

fredag 8 april 2011

Min Vassvipa

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Igår fick jag känna mig användbar och det har jag inte gjort på länge, jag och Peter fixade extra hyllplan till lagus hyllor men vi fick hjälp att tömma hyllorna samt sätta allt ordentligt . Det har blivit så snyggt.

RoS rum känns hopplöst, städar och donar men det känns som det inte är till någon nytta, dammet frodas hur mycket jag än dammtorkar och damsuger. Känns så hopplöst.så dammit grått. ska fortsätta det eviga kriget i dag.

En väldigt nära vän tycker jag ska börja med space marins och helt enkelt lägga ner mina eldar då jag inte är tillräkligt bra speltekniskt för att hantera dem. jag älskar min eldar men space marins är betydligt enklare. dock är de vrål fula... om jag ska köpa space marins så måste jag sälja mina eldars eftersom det finns inte plats till bägge.men vet inte om jag är redo för det.

Jag har en brutal högljud hickning, brukar hicka en gång väldigt högt sen så är det över oftast. detta är inget jag kan hjälpa, inget jag vet hur man kan undvika eller få bort. har funderat på att gå till doktorn och få det kollat men jag kan inte hicka på beställning så *suckar* vet inte hur jag ska göra. just nu känns det ännu värre då en vän har börjat slå på mig varje gång jag hickar i hans närhet för att på så sätt få mig att sluta hicka... gör att allt bara känns mer hopplöst.

Saknar någon att prata om fåglar eller om någon av minna andra hobbys med. Min älskade läser mest figurkodexar och jag har inte hittat någon annan än Bosse att diskutera böcker och författare.
RoS har tappat intresset för historiskt återskapande, jag har mitt intresse kvar men jag orkar inte vårda det ordentligt då jag inte har någon att dela det med. jag har ingen i närheten som ser skillnad på en Sparv papegoja och en Blåvinge Parakit. Jag gillar att ta promenader och diskutera hundar med Fredrik, men det känns som jag har tappat bort bitar av mig själv.

livet känns hopplöst och grått och jag undrar vem är jag?

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

tisdag 15 mars 2011

Min kaprifol

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Åhh, nostalgitrippar...lyssnar på youtube och försöker hitta alla gamla låtar som jag gillade som liten,
tyvärr så finns inte alla, men det jag hittar är riktiga gudkorn.

ett exempel är Gåsen Joakim av Edvard Persson som jag faktiskt lyckades hitta!!

andra låtar kan jag bara fragment av texten
till exempel " jag äger blott min hatt mina kläder och min sång" eller
"sonen min Linus, han är liten och så kär, han leker och han lär /../han är till sån fröjd"

En låt kan jag både låt titel och grupp på men den finns inte på Youtube "små bruna skor" av smens baglomma, men gud vad det är nostalgi. som när vi en gång skulle till ven och så fick vi i läxa att lära oss första versen till flicka från Backafall, kan fortfarande versen och nu hittade jag låten på Youtube *lycka*

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

tisdag 8 mars 2011

Mina krokusar

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Projekt uppdatering!


Mina Marmelucker till reenaktment
  • ska sys i midjan och vid knäna så ska jag även göra ett midjesnöre till dem så är de färdiga!
 Mina Dire Avengers (DA)
  • Arbetar på att ta fram en vapenfärg som jag sedan ska använda på alla figurer (i princip) och det står mellan bleached bone som sedan blir high lightat med vitt eller dheneb stone  (färg på burken så kan vara lite fel) som även det blir high lightat med vitt. sen så funderar jag på om kammen på hjälmen ska vara röd eller blå och i så fall vilken nyans... just nu är den ena blood red och den andra ice blue. rustningen ska vara midnattsblå och hjälmen vit.
Har stickat färdigt lindas handledsvärmare och har nu bara fredriks handledsvärmare och mina vantar kvar att sticka MEN en sticka har brutits så måste inhandla nya stickor.

Mitt och RoS banner
  • Alla kantlinjer är klara samt hjorten. har bara Yggdrasil och Hugin/ Mugin kvar. 
Jag hittade en kryddhylla på åhlens som RoS sedan köpte så nu är hobbyhyllan i ordning *lycklig*
Äntligen ett lyckat sorterings och städprojekt.

har bestämt mig för att inte påbörja några nya hobbyprojekt tills de flesta av de jag redan har är färdiga, får bara lista dem och sedan bocka av dem efter hand.
  • Måla eldars, Se till att jag har en användbar arme som jag trivs med
  • sy ärmarna till min röda ullklänning
  • kolla och sy/ordna  färdigt mina underkläningar (2)
  • baneret helt klart
  • sticka upp det som jag har planerat
  • kolla vilka övriga ofärdiga hobbyprojekt som finns
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan