Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Måndag igen....helgen går alldeles för fort......
Tur att man har ett helt underbart jobb!
Imorgon är det mitt första möte med sverok väst, ska bli intrssant men måste se till att jag kommer hem i rimlig tid. Idag var det dock spel på skolan och vi spelade battlestar Galactica jag, Mikael, Peter, Calvin, och Maria.
cylonerna vann... jag var inte cylon....
till helgen kanske det blir vampire, ska bli riktigt kul så i fall.
eller så får jag planera något riktigt galet, tyvärr så var det en intressant fest med temat inga jeans och där skulle finnas roliga vuxen rum... men blev inte så... men men nästa gång.
Tankarna flyger i 200 km i tim i huvudet på mig, varför kan de aldrig ta det lugnt?
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
måndag 28 februari 2011
måndag 21 februari 2011
Min gula ensama ros
Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Det var årsmöte på två ställen i helgen, ett för Lagus och ett för Sverok väst.
Gick på Lagus årsmöte då jag var valberedare där, Mitt förslag gick nästan helt igenom så jag är glad! det blev bara en valberedare i stället för två men det kommer bli superbra ändå.
efter mötet blev jag väldigt populär och fick en massa Sms, jag hade blivit vald som Ledamot för Sverok väst, vilken otrolig ära.Dock så vet jag vilka problem som har varit inom Sverok väst, så jag ska vara försiktig och inte ta på mig mer än vad jag vill för det lovade jag RoS. Han hade svårt att vara glad för min skull och sa att om tre kvartal då skulle han försöka vara lycklig för min skull för då kommer min tid som ledamot snart vara slut (så vidare jag inte väljer att vara med ett år till) jag fick ett par sms där det gick att läsa grattis sen hade jag några personer som beklagade sorgen.
Efter Lagus mötet spelade vi Arkam horror och det var jättekul! Vi vann efter jag stängde den sista portalen, och jag har för mig att RoS blev most honorble citizen eller något sådant där.
På söndagen började jakten på en dusch draperi stång och allt jag säger om det är USH.
Jag är definitivt inte en person som gillar att flänga runt i affärer och absolut inte IKEA.
När vi kom hem sedan så la jag mig på en säng och slocknade.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Det var årsmöte på två ställen i helgen, ett för Lagus och ett för Sverok väst.
Gick på Lagus årsmöte då jag var valberedare där, Mitt förslag gick nästan helt igenom så jag är glad! det blev bara en valberedare i stället för två men det kommer bli superbra ändå.
efter mötet blev jag väldigt populär och fick en massa Sms, jag hade blivit vald som Ledamot för Sverok väst, vilken otrolig ära.Dock så vet jag vilka problem som har varit inom Sverok väst, så jag ska vara försiktig och inte ta på mig mer än vad jag vill för det lovade jag RoS. Han hade svårt att vara glad för min skull och sa att om tre kvartal då skulle han försöka vara lycklig för min skull för då kommer min tid som ledamot snart vara slut (så vidare jag inte väljer att vara med ett år till) jag fick ett par sms där det gick att läsa grattis sen hade jag några personer som beklagade sorgen.
Efter Lagus mötet spelade vi Arkam horror och det var jättekul! Vi vann efter jag stängde den sista portalen, och jag har för mig att RoS blev most honorble citizen eller något sådant där.
På söndagen började jakten på en dusch draperi stång och allt jag säger om det är USH.
Jag är definitivt inte en person som gillar att flänga runt i affärer och absolut inte IKEA.
När vi kom hem sedan så la jag mig på en säng och slocknade.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
tisdag 15 februari 2011
Min förgätmigej
Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
kom ihåg:
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
kom ihåg:
- bordgame geek
- spel i fokus
- wizzard games
- mentol (lösliga småbitar att andas in, bra mot förkyldning)
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
Mitt Björkpollen
Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Fick lite snuva härondagen som nu har brutit ut, så näsan rinner. jag har dock tur jag fick en lätt liten snuva.
Trillade i går (en 6 poängs vurpa) och har ont i ena axlen så in i bomben..... men det kommer gå över, jag bröt inge ben så jag är lycklig.
Spelade Battlestar Galactica i går Med Linda, Fabian, Jonathan och Martin. Jag och Jonathan blev Cyloner men Mänskligheten hade turen på sin sida. Jag spelade för ovanlighetens skull Starbuck, kändes konstigt men det funkade. Får testa henne flera gånger, Gärna som Människa. hade även kunnat tänka mig att spela Boomer men hon har två brutala nackdelar
Ett: tre trovärdighetskort (normala är två)
Två: hon hamnar i fängelse i Sleeper fasen.
Så jag får tänka lite mer på det, hade varit intressant att modifiera hennes nackdelar till tre trovärdighetskort och sjukstugan, då ingen kommer förmodligen exa någon med tre trovärdighetskort så vidare inte alla cyloner är i spel.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Fick lite snuva härondagen som nu har brutit ut, så näsan rinner. jag har dock tur jag fick en lätt liten snuva.
Trillade i går (en 6 poängs vurpa) och har ont i ena axlen så in i bomben..... men det kommer gå över, jag bröt inge ben så jag är lycklig.
Spelade Battlestar Galactica i går Med Linda, Fabian, Jonathan och Martin. Jag och Jonathan blev Cyloner men Mänskligheten hade turen på sin sida. Jag spelade för ovanlighetens skull Starbuck, kändes konstigt men det funkade. Får testa henne flera gånger, Gärna som Människa. hade även kunnat tänka mig att spela Boomer men hon har två brutala nackdelar
Ett: tre trovärdighetskort (normala är två)
Två: hon hamnar i fängelse i Sleeper fasen.
Så jag får tänka lite mer på det, hade varit intressant att modifiera hennes nackdelar till tre trovärdighetskort och sjukstugan, då ingen kommer förmodligen exa någon med tre trovärdighetskort så vidare inte alla cyloner är i spel.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
måndag 14 februari 2011
Mina Svarta Rosor
Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
MORD åt idioter. Idag var tredje gången på väldigt kort tid som jag fick höra/förfrågan om jag är gravid.
det började med att en granne hade sagt att jag definitivt var gravid, så RoS föräldrar frågade lite försiktigt om så var fallet. Detta missförståndet kan ha uppkommit då jag har hållt i grannens barnbarn och gullat med. men misstag kan ju alla göra.....
Sen när vi skulle ha en trevlig påskmiddag och då får jag en rak fråga av RoS mormor om "är du gravid?" jag blev chockad då jag precis hade gått ner i vikt....kändes helt underbart.
Och nu på alla hjärtans dag får jag ett e-brev med frågan "ska jag bli morfar".
Visst jag vill ha barn innan jag fyllt 30 eller runt då men jag vill INTE höra att jag är gravid nu de är rent ut sagt ofint att påstå om personen inte är höggravid/håller på att föda.
kommer ihåg när jag var 14-16 år och min pappa lurade i min mamma att jag var gravid, så min lillebror när han kom den helgen kollade på min mage väldigt ordentligt.
*MORR*
Om jag någonsin blir gravid kommer ni få veta detta men tills dess vill jag inte höra ett ord om det.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
MORD åt idioter. Idag var tredje gången på väldigt kort tid som jag fick höra/förfrågan om jag är gravid.
det började med att en granne hade sagt att jag definitivt var gravid, så RoS föräldrar frågade lite försiktigt om så var fallet. Detta missförståndet kan ha uppkommit då jag har hållt i grannens barnbarn och gullat med. men misstag kan ju alla göra.....
Sen när vi skulle ha en trevlig påskmiddag och då får jag en rak fråga av RoS mormor om "är du gravid?" jag blev chockad då jag precis hade gått ner i vikt....kändes helt underbart.
Och nu på alla hjärtans dag får jag ett e-brev med frågan "ska jag bli morfar".
Visst jag vill ha barn innan jag fyllt 30 eller runt då men jag vill INTE höra att jag är gravid nu de är rent ut sagt ofint att påstå om personen inte är höggravid/håller på att föda.
kommer ihåg när jag var 14-16 år och min pappa lurade i min mamma att jag var gravid, så min lillebror när han kom den helgen kollade på min mage väldigt ordentligt.
*MORR*
Om jag någonsin blir gravid kommer ni få veta detta men tills dess vill jag inte höra ett ord om det.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
söndag 13 februari 2011
Min Tulpan
Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Igår var så himla superhärligt! Jag hade på mig en svart kjol, svartlätt genomskinlig tröja och korsetten så jag tyckte jag var snygg. Först var jag och RoS och såg Chalmers Barock ensambel uppträda och det var helt makalöst, jag saknar ord för hur bra det var! Det var supermysigt!Redan i kön byggdes stämningen upp och där var en kille med kamera som gick runt och fotade folk och han fotade mig vilket kändes som en tyst komplimang. Sen när vi kommer in och föreställningen börjar så håller jag på att tappa hakan!
Får köpa DvD sedan när den kommer ut för detta var något i särklass. Jätte duktiga musiker och en intressant föreställning. De slog sönder en toalett som Grand final. Stämningen var fantastisk nästan magisk och de "dödade" saxofonisten på scenen, sen hölls det en mordutredning allt till underbar musik.Även de tre musketörerna var på plats och viftade med svärd. Wow vilken föreställning, Jag hoppas att vi går på flera av Chalmers elevernas uppträdande.
Efter detta hämtade vi upp Piggelin på stationen, och slängde i oss lite mat för vi skulle till Win- Win och se Loke. När vi stod i den lilla kön för att komma in gick en man förbi och sa "snyggt dekotage" och tittade menande på min korsett/mina bröst. Gillade denna ovanliga men ändå vackra komplimang! *ler*
V kom dit där en timme för tidigt och fick se en annan artist uppträda, detta var inte helt i min smak så jag och RoS smet i väg till Martinshop för att handla ett par handbojor....
Dock så hade de bara fjollig-fjönt varianten inne (med fluff och mes-spärr) fluffet kan jag leva med (det går att ta bort) men fjönt-spärr, GLÖM DET! Ska jag vara fastlåst ska det vara ordentligt och utan möjlighet att rymma. (jag har väldigt smidiga handleder) men de skulle få in så kallade polishandbojor så jag hoppas och tror att de är bättre, annars blir jag väldigt ledsen.
Sen när vi kom tillbaka på Win -Win så fick vi berätta lösenordet *tihi* och satte oss sedan med piggelin, Christel och Jerry. Det var en supertrevlig kväll och när loke kom upp på scenen så höjdes stämningen och han var enastående! Jag sjöng med i vissa låtar, andra grät jag till och de andra bara njöt jag av. Han hade några nya låtar som var helt underbara och jag tycker riktigt synd om de som missade hans uppträdande för han var otrolig. Efter uppträdandet så kom det fram en riktigt söt tjej och frågade om hon fick ta kort på mina bröst.blev lite allmänt förvånad men okej för min del, kändes som en till bekräftelse på att min klädsel var lyckad.
Nu dagen efter har varit lugn, tittat färdigt på första säsongen av Battlestar Galactica samt att vi såg färdigt Hogfather som är skriven av Terry Pratchett. Har läst en bok av han men det var inte min stil, därför känndes det extra bra och lite konstigt att jag verkligen diggar han i filmformat. Ungefär som Sagan om Ringen, också en bok jag hade svårt för att läsa men när jag hörde den som ljudbok älskade jag den!
Nu är det tid att sova, så God natt alla underbara människor.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Igår var så himla superhärligt! Jag hade på mig en svart kjol, svartlätt genomskinlig tröja och korsetten så jag tyckte jag var snygg. Först var jag och RoS och såg Chalmers Barock ensambel uppträda och det var helt makalöst, jag saknar ord för hur bra det var! Det var supermysigt!Redan i kön byggdes stämningen upp och där var en kille med kamera som gick runt och fotade folk och han fotade mig vilket kändes som en tyst komplimang. Sen när vi kommer in och föreställningen börjar så håller jag på att tappa hakan!
Får köpa DvD sedan när den kommer ut för detta var något i särklass. Jätte duktiga musiker och en intressant föreställning. De slog sönder en toalett som Grand final. Stämningen var fantastisk nästan magisk och de "dödade" saxofonisten på scenen, sen hölls det en mordutredning allt till underbar musik.Även de tre musketörerna var på plats och viftade med svärd. Wow vilken föreställning, Jag hoppas att vi går på flera av Chalmers elevernas uppträdande.
Efter detta hämtade vi upp Piggelin på stationen, och slängde i oss lite mat för vi skulle till Win- Win och se Loke. När vi stod i den lilla kön för att komma in gick en man förbi och sa "snyggt dekotage" och tittade menande på min korsett/mina bröst. Gillade denna ovanliga men ändå vackra komplimang! *ler*
V kom dit där en timme för tidigt och fick se en annan artist uppträda, detta var inte helt i min smak så jag och RoS smet i väg till Martinshop för att handla ett par handbojor....
Dock så hade de bara fjollig-fjönt varianten inne (med fluff och mes-spärr) fluffet kan jag leva med (det går att ta bort) men fjönt-spärr, GLÖM DET! Ska jag vara fastlåst ska det vara ordentligt och utan möjlighet att rymma. (jag har väldigt smidiga handleder) men de skulle få in så kallade polishandbojor så jag hoppas och tror att de är bättre, annars blir jag väldigt ledsen.
Sen när vi kom tillbaka på Win -Win så fick vi berätta lösenordet *tihi* och satte oss sedan med piggelin, Christel och Jerry. Det var en supertrevlig kväll och när loke kom upp på scenen så höjdes stämningen och han var enastående! Jag sjöng med i vissa låtar, andra grät jag till och de andra bara njöt jag av. Han hade några nya låtar som var helt underbara och jag tycker riktigt synd om de som missade hans uppträdande för han var otrolig. Efter uppträdandet så kom det fram en riktigt söt tjej och frågade om hon fick ta kort på mina bröst.blev lite allmänt förvånad men okej för min del, kändes som en till bekräftelse på att min klädsel var lyckad.
Nu dagen efter har varit lugn, tittat färdigt på första säsongen av Battlestar Galactica samt att vi såg färdigt Hogfather som är skriven av Terry Pratchett. Har läst en bok av han men det var inte min stil, därför känndes det extra bra och lite konstigt att jag verkligen diggar han i filmformat. Ungefär som Sagan om Ringen, också en bok jag hade svårt för att läsa men när jag hörde den som ljudbok älskade jag den!
Nu är det tid att sova, så God natt alla underbara människor.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)
fredag 11 februari 2011
Min Nyponros
Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
RoS har planerat en överaskning som vi ska på i morgon, ser fram i mot detta, ska ha på mig min korsett, svart kjol och något över axlarna.
sen efter detta ska vi höra på loke ska bli superkul!
I går var det spel i lokalen och det var kul, umgås och spela lite även om det inte gick så bra för mig. men sällskapet är viktigast. Det var helt underbart att få krama om alla vännerna som man saknat.
Min pappa mailade mig och ville att jag skulle höra av mig, vet inte om jag vill eftersom han tillhör den skaran av lögnare/lögnerskor, ryktesspridare och diverse jobbiga och irriterande människor som jag inte vill prata eller umgås med. Nackdelen är att jag har vissa av mina saker kvar hos han så det blir väl att hålla god min tills vidare. Han har i alla fall inte mitt nummer utan bara min mail och min adress men när jag flyttar kommer min adress vara hemlig och bara ges ut till de jag litar på, jag har fått nog av idioter.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
RoS har planerat en överaskning som vi ska på i morgon, ser fram i mot detta, ska ha på mig min korsett, svart kjol och något över axlarna.
sen efter detta ska vi höra på loke ska bli superkul!
I går var det spel i lokalen och det var kul, umgås och spela lite även om det inte gick så bra för mig. men sällskapet är viktigast. Det var helt underbart att få krama om alla vännerna som man saknat.
Min pappa mailade mig och ville att jag skulle höra av mig, vet inte om jag vill eftersom han tillhör den skaran av lögnare/lögnerskor, ryktesspridare och diverse jobbiga och irriterande människor som jag inte vill prata eller umgås med. Nackdelen är att jag har vissa av mina saker kvar hos han så det blir väl att hålla god min tills vidare. Han har i alla fall inte mitt nummer utan bara min mail och min adress men när jag flyttar kommer min adress vara hemlig och bara ges ut till de jag litar på, jag har fått nog av idioter.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan
onsdag 2 februari 2011
Min Korkek
Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Nu kommer det bli lite huller om buller men hoppas ni hänger med ändå!
jag vann den vampire matchen jag spelade (robert satt och hjälpte mig lite samt att jag hade en bra lek)
Min ring är äntligen färdig! dock så är den fortfarande ömtålig så den får bara användas till finare tillfällen.
Min replika av silverringen med två stenar är färdig och jag älskar den! den sitter så skönt på fingret.
Sen har jag haft Fredrik som gäst här och det har varit superkul!
Igår hade jag gäster här och vi spelade lite stone age och det var helt underbart trevligt.
kollade lite på mitt Favoritspel Battlestar galactica och upptäckte att det har kommit ut en ny expantion...
hoppas jag får chans att testa den.
TUSEN tack till Stephan som testade komentarsfunktionen! du är bäst!
Har tänkt över något som jag läste för länge sedan "Älska, Glömma och förlåta, det är livets stora gåta."
Livet för med sig många trevliga människor men man kan inte tycka om alla, jag behöver inte bry mig om alla
jobbiga människor som irriterar mig på allmäna ställen för det är en del av vardagen. men jag borde finna i mitt hjärta förlåtelse och försoning för de som ändå ska vara mig nära (släkt). Men såren i hjärtat är ännu ömma och jag kan inte än men jag arbetar på det för att bli den typ av människa jag vill bli, en bättre människa mot mina medmänniskor.Sen är ju frågan om man ska förlåta allt, eller helt enkelt bara gå vidare med livet och bära på de själsliga såren.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Nu kommer det bli lite huller om buller men hoppas ni hänger med ändå!
jag vann den vampire matchen jag spelade (robert satt och hjälpte mig lite samt att jag hade en bra lek)
Min ring är äntligen färdig! dock så är den fortfarande ömtålig så den får bara användas till finare tillfällen.
Min replika av silverringen med två stenar är färdig och jag älskar den! den sitter så skönt på fingret.
Sen har jag haft Fredrik som gäst här och det har varit superkul!
Igår hade jag gäster här och vi spelade lite stone age och det var helt underbart trevligt.
kollade lite på mitt Favoritspel Battlestar galactica och upptäckte att det har kommit ut en ny expantion...
hoppas jag får chans att testa den.
TUSEN tack till Stephan som testade komentarsfunktionen! du är bäst!
Har tänkt över något som jag läste för länge sedan "Älska, Glömma och förlåta, det är livets stora gåta."
Livet för med sig många trevliga människor men man kan inte tycka om alla, jag behöver inte bry mig om alla
jobbiga människor som irriterar mig på allmäna ställen för det är en del av vardagen. men jag borde finna i mitt hjärta förlåtelse och försoning för de som ändå ska vara mig nära (släkt). Men såren i hjärtat är ännu ömma och jag kan inte än men jag arbetar på det för att bli den typ av människa jag vill bli, en bättre människa mot mina medmänniskor.Sen är ju frågan om man ska förlåta allt, eller helt enkelt bara gå vidare med livet och bära på de själsliga såren.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)