torsdag 14 april 2011

Min Citronmeliss

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Wow, jag älskar när livet är fullt ös medvetslös!
Jag hjäpte christel att flytta i söndags vilket var tungt men helt underbart! i måndags träffade jag Roni, Erika,Oggy, och Bojan på chalmers, sedan for jag till borås och hade superkul med linda.

Sen gick vi på skolans spelkväll och det var helhärligt att träffa alla igen. jag fick och delade ut många kramar. Roligast var nog när tomas kom in och lyser upp som en sol, kramar om mig och lyfter mig i samma veva från golvet. trodde att han skulle brytas på mitten. fick spelat battlestar galacitca, blev cylon och jag och mmaria vinner! GIRLPOWER! hahahaha.
satt uppe till två på kvällen sedan och pratade med min gudinna, du är bäst gumman. dagen där på blev det mer snack för att sedan fara in till gbg och hjälpa christel tappetsera.  blev vrålsnyggt.. var superkul att kladda med tapetklister.

i dag är det torsdag och jag vet inte var onsdagen for i väg. men i dag är det lokalen samt att jag ska handla kläder med RoS mormor. gud vilken krutdam hon är, blir jag hälften så energisk när jag blir i hennes ålder blir jag glad.


fick veta av mamma i går att morfar och darty ska sälja sitt underbara hus mitt ute i ingenstans och flytta in till stan. det är lite sorgligt i och med att det är morfars barndomshem och jag har underbara minnnen där i från men ingen vill bo där. morfar och darty är för gamla för att ta hand om ett hus, en gäststuga och en snickeboa.

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

fredag 8 april 2011

Min Vassvipa

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Igår fick jag känna mig användbar och det har jag inte gjort på länge, jag och Peter fixade extra hyllplan till lagus hyllor men vi fick hjälp att tömma hyllorna samt sätta allt ordentligt . Det har blivit så snyggt.

RoS rum känns hopplöst, städar och donar men det känns som det inte är till någon nytta, dammet frodas hur mycket jag än dammtorkar och damsuger. Känns så hopplöst.så dammit grått. ska fortsätta det eviga kriget i dag.

En väldigt nära vän tycker jag ska börja med space marins och helt enkelt lägga ner mina eldar då jag inte är tillräkligt bra speltekniskt för att hantera dem. jag älskar min eldar men space marins är betydligt enklare. dock är de vrål fula... om jag ska köpa space marins så måste jag sälja mina eldars eftersom det finns inte plats till bägge.men vet inte om jag är redo för det.

Jag har en brutal högljud hickning, brukar hicka en gång väldigt högt sen så är det över oftast. detta är inget jag kan hjälpa, inget jag vet hur man kan undvika eller få bort. har funderat på att gå till doktorn och få det kollat men jag kan inte hicka på beställning så *suckar* vet inte hur jag ska göra. just nu känns det ännu värre då en vän har börjat slå på mig varje gång jag hickar i hans närhet för att på så sätt få mig att sluta hicka... gör att allt bara känns mer hopplöst.

Saknar någon att prata om fåglar eller om någon av minna andra hobbys med. Min älskade läser mest figurkodexar och jag har inte hittat någon annan än Bosse att diskutera böcker och författare.
RoS har tappat intresset för historiskt återskapande, jag har mitt intresse kvar men jag orkar inte vårda det ordentligt då jag inte har någon att dela det med. jag har ingen i närheten som ser skillnad på en Sparv papegoja och en Blåvinge Parakit. Jag gillar att ta promenader och diskutera hundar med Fredrik, men det känns som jag har tappat bort bitar av mig själv.

livet känns hopplöst och grått och jag undrar vem är jag?

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan