torsdag 27 januari 2011

Min Enbärsbuske

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Var hos tandläkaren i går.....Min onda tand blev inte borttagen utan blev pencillin kur samt specialmunskölj och en extra mini tandborste för att komma åt där bak. Men jag hade tur jag fick två olika rabatter på 300 kr var på grund av att jag har så fina tänder samt super bra tandläkarpersonal så jag är helnöjd även om det fortfarande känns lite i tanden.
I morgon ska jag spela vampire med vänner och ser framimot detta,  kommer bli en lång och trevlig kväll.

Jag och RoS letar Lägenheter för fullt nu, vi ska flytta ihop när vi hittar en lägenhet. Det är dock väldigt svårt att hitta lägenheter men håller tummarna.

Nu har jag äntligen hittat inställningarna så att alla som vill kan lägga komentarer i bloggen! tog bara en evighet men framsteg! Så skriv gärna ner en tanke eller två så det blir testat.

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

onsdag 26 januari 2011

Mitt Lejongap

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

Var ett tag sedan jag skrev men livet blir inte alltid som man tänker sig, men det kan bli bra ändå.
Fick hämtat ut min silverring hos guldsmeden och är jättenöjd, nu väntar jag bara på beskedet om ringen i guld.
Har problem med en visdomstand (måste blivit gammal och vis i ett nafs) käken gör ont, är jobbigt att gapa och tugga har ev lite feber så den ska ut den tanden.
Snart ska jag anordna en spelkväll eller liknande och bjuda upp Rickard och Jonas jag saknar dem bägge.

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

tisdag 11 januari 2011

Min Förgätmigej

Den här bloggen kommer vara fyld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

helgen var underbar, jag och RoS var och bowlade, jag träffade mest rännan men det var roligt ändå!
fick lämnat in den gamla guldringen för lagning och ska hämta ut den på fredag! gud vad jag längtar.

sedan på söndagen var jag , RoS och Fredrik på vattenpalatset i Vänersborg och plaskade runt. det var så fint där! där var ett fräckt utomhusbad och en vatten pist som var hel härlig.



(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

torsdag 6 januari 2011

Min Ringblomma

Den här bloggen kommer vara fyld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.

har lyckats vara klantig igen, för ett tagsedan så tappade jag bort en tunn ring (tror silver) med två stenar på,
en genomskinlig och en mörk blå. om ni vet var jag kan få tag på något liknande så säg till för jag gillade den ringen mycket.


kom på att jag har en liten söt guldring hemma, den har fina dekorationer på utsidan samt en fyrkantig sten som är lite rosa.där står något på insidan men kan inte tyda det då det är skrivstil. Dock har den råkat ut för någon form av olycka så jag får ta den till en guldsmed för att rätta till den.jag har för mig att mamma har sagt att det är en förlovnings/vigselring.


I morgon ska jag skaffa en ny mobil då min gamla inte gillar mig längre.... lite synd då jag gillar den skarpt.
ska passa på att kolla vad det skulle kosta att fixa ringen.


(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)

måndag 3 januari 2011

Min Klöver

Den här bloggen kommer vara fyld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.


Jul hos Mamma var fantastiskt, vi hade julklappsutdelning den 26:de (samma dag som vi kom dit)
och allmänt myste. Spiken blev superglad hade ju en väska med mackor, köttbullar, skinka och så vidare...
han blev superglad när han fick provsmaka köttbullarna. sen skulle han ju ner med huvudet och kolla så jag inte hade glömt en smula. jag, RoS och lillebrosan tog sedan en promenade med spiken, det var härligt.
dagen där på var det fullt ös medvetslös, jag, mamma och robert skulle till kristianstad för att byta julklappar (lite storlekar som var fel) och sen bar det av mot Ekohallen (nu mera omdöpt till eko) för att hitta en pulka. sen in i sölvesborg och vimsa runt.blev tvungen att panikköpa en Bh då min gamla inte pallade trycket mera (5 år och VÄL använd) sedan hem där jag däckade i roberts knä... Sedan kom rickard och vi åt lite mat. sen gick vi hem och hälsade på jonas. vi spelade någon forma av dryckesroulett sen gick jag och robert hem med spiken för att sedan möta mina bröder på black and white. (helt fantastisk mat)

dagen där på bar det i väg ut i pulkabacken (till och med Spiken provade att åka pulka) det var superkul.

nästa dag bar det av hemåt, vi stannade till och hälsade på  Morfar och Darty först och bar in lite ved till dem. de hade varit sjuka hela julen. Stackare.

sedan firade vi jul hos Ti detta var jätteskoj, tyvärr var Peter och Maria sjuka och Tobias och johan kunde inte komma men det var superkul! bättre nyårsafton får man leta efter!

I går så var jag och RoS och såg megamind, helkul! sedan skulle jag hem till mig för jag skulle skriva tenta i dag. kommer till rececentrum och INGA bussar går mot sjukhuset... okej tänker jag då tar jag mig till busstorget... kommer till busstorget inga bussar till sjukhuset så jag får fint promenera. det är svinkallt men det går ändå. kommerhem och ska öppna den inbrottsäkra dörren och upptäcker inga nycklar... de ligger hemma hos min pojkvän. mobilen är död och min rumpa är is. ringen i porttelefonen till grannarna men ingen svarar.....börjar gå mot bussarna vid sjukhuset (tänker måste ta mig till gbg där det är varmt.) stöter på en polisbil och frågar dem efter en mynttelefon så jag kan ringa till RoS eftersom han förmodligen är orolig. de skickar mig till akutintaget. där får jag träffa supersnälla sjuksköterskor! får tag på en telefon och ringer.  min underbara Riddare kommer hem till mig med nycklarna (en biltur på 1 ½ timme) och kramar om mig. Gud vad jag älskar han.
 

(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)