Den här bloggen kommer vara fyld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Jul hos Mamma var fantastiskt, vi hade julklappsutdelning den 26:de (samma dag som vi kom dit)
och allmänt myste. Spiken blev superglad hade ju en väska med mackor, köttbullar, skinka och så vidare...
han blev superglad när han fick provsmaka köttbullarna. sen skulle han ju ner med huvudet och kolla så jag inte hade glömt en smula. jag, RoS och lillebrosan tog sedan en promenade med spiken, det var härligt.
dagen där på var det fullt ös medvetslös, jag, mamma och robert skulle till kristianstad för att byta julklappar (lite storlekar som var fel) och sen bar det av mot Ekohallen (nu mera omdöpt till eko) för att hitta en pulka. sen in i sölvesborg och vimsa runt.blev tvungen att panikköpa en Bh då min gamla inte pallade trycket mera (5 år och VÄL använd) sedan hem där jag däckade i roberts knä... Sedan kom rickard och vi åt lite mat. sen gick vi hem och hälsade på jonas. vi spelade någon forma av dryckesroulett sen gick jag och robert hem med spiken för att sedan möta mina bröder på black and white. (helt fantastisk mat)
dagen där på bar det i väg ut i pulkabacken (till och med Spiken provade att åka pulka) det var superkul.
nästa dag bar det av hemåt, vi stannade till och hälsade på Morfar och Darty först och bar in lite ved till dem. de hade varit sjuka hela julen. Stackare.
sedan firade vi jul hos Ti detta var jätteskoj, tyvärr var Peter och Maria sjuka och Tobias och johan kunde inte komma men det var superkul! bättre nyårsafton får man leta efter!
I går så var jag och RoS och såg megamind, helkul! sedan skulle jag hem till mig för jag skulle skriva tenta i dag. kommer till rececentrum och INGA bussar går mot sjukhuset... okej tänker jag då tar jag mig till busstorget... kommer till busstorget inga bussar till sjukhuset så jag får fint promenera. det är svinkallt men det går ändå. kommerhem och ska öppna den inbrottsäkra dörren och upptäcker inga nycklar... de ligger hemma hos min pojkvän. mobilen är död och min rumpa är is. ringen i porttelefonen till grannarna men ingen svarar.....börjar gå mot bussarna vid sjukhuset (tänker måste ta mig till gbg där det är varmt.) stöter på en polisbil och frågar dem efter en mynttelefon så jag kan ringa till RoS eftersom han förmodligen är orolig. de skickar mig till akutintaget. där får jag träffa supersnälla sjuksköterskor! får tag på en telefon och ringer. min underbara Riddare kommer hem till mig med nycklarna (en biltur på 1 ½ timme) och kramar om mig. Gud vad jag älskar han.
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar