tisdag 1 mars 2011

Min Maskros

Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.


Idag tänkte jag tvätta osv men tvättstugan var upptagen så då tänkte jag sortera lite bland alla handdukar och dukar jag har....Ett svårt jobb då mycket är arvegods från olika släktingar, men även sådana klenoder som morfars mor har gjort! jag har sådana dukar min farmor har gjort också vidare. Dessa vill jag inte slänga. har en duk med E.M broderat på så ska kolla upp vem som kan ha vävt och broderat den.
Hittade en massa smådukar som jag tyvärr inte använder men funderade att göra ett lapptäcke av, då får alla se hur vackra dukarna är och jag får användning av dem. Nackdelen är att de är alla i olika färger och vissa har fläckar på sig, så jag funderar på att tvätta dem och sedan bleka dem så de blir vita som snöflingor. Har 14 små och två större som jag hade tänkt använda.









(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar