Den här bloggen kommer vara fylld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Snöstorm både inne och ute, det är tufft för själen. Allt känns en aning jobbigt och att vara i sängen hela dagen känns som ett lockande alternativ. Men har ett betygsättande seminarium i dag så det är bara att bita ihop och le.Vet dock att jag kommer må bättre när jag träffar lite folk och får i mig lite vatten.
Men nu till något roligare i dag fyller en underbar människa år, han har skrämt mig, fått mig att le och skratta och han är en magisk trollkarl. Skickar många varma tankar och massor med Sara kramar att värma dig med i jul. Dagens recept är till din ära.
Nu en liten önskning till tomten: "Tomten jag vill ha en riktig jul en sån som man har när man är liten" En sådan magisk jul vill jag önska till alla Barn OCH Vuxna runt om i världen. En jul som inte handlar om julklapparna utan om värmen hos de närmaste. en jul som handlar om kramar och omsorg och inte avsaknaden av dessa.
Dagens recept är på en mörk kladdkaka (födelsedagstårta) som blir riktigt god på mörk choklad men blir allra bäst med coco nibs i.
Fagers knäppa kladdkaka
mörk choklad med coco nibs 100 gram
smör 75 gram
ägg 3 st
socker 2dl
vetemjöl 1½ dl
ev rivet skal av en ½ apelsin
smält chokladen och smöret och låt denna röra sedan svalna.
vispa ägg och socker poröst, tillsätt chokladsmeten.
Blanda i mjölet. häll smeten i en välsmord form med lösbar kant. ( ca 24 cm i diameter)
denna kaka ska vara lite kladdig i mitten så låt den inte stå för länge i ugnen.
grädda den i 175 grader i ca 25-30 min (jag brukar kolla till den efter 20 min)
ät med glädje!
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar