Den här bloggen kommer vara fyld med olika blommor som representeras av mina olika intressen.
Här kommer skrivas om Mina underbara vänner som är de vackraste blommorna i min trädgård..
Men den vackraste av de alla är min underbara RoS, min pojkvän.
Jag har verkligen världens bästa vänner, fyllde år i går och en granne kom med muffins och små röda barnvantar!
längtar tills jag får använda dem. Idag är en knäpp dag men väldigt intressant.
dagen recept blir på jättegoda pepparkakor:
2dl vatten
150g smör
4 dl socker
2 dl mörk sirap
1 msk mald kanel
1msk mald ingefära
1 msk malda kryddnejlikor
1 msk bikarbonat
1 påse vetemjöl med 1 kg ca 1,6 liter
Till detta recept behövs en kastrull på 4 liter
börja med att värma upp vattnet med smöret i,
när det kokar så ta av kastrullen från plattan och låt svalna i 20-30 min med lock på.
blanda i alla ingredienser utom mjölet som tillsäts lite åt gången.
blanda i mjöl tills degen är smidig och blank men inte kladdig.
knåda degen.
lägg i en plastpåse eller linda in i plastfolie.
lägg i kylskåpet över natten.
dax att baka ut!
gör detta på ett mjölat bakbord och lägg sedan figurerna på en plåt med
bakplåtspapper på.
grädda i 7 min i 200 grader
(beskrivning/recept/bilder kommer senare eller mot en snäll förfrågan)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar